Jumat, 26 Februari 2016

Pesawat CN235 TUDM Malaysia Alami Kecelakaan

Enam anggota TUDM dalam pesawat pengangkut CN235 yang terhempas di pesisir pantai Asam Jawa, dekatan Stadium Melawati, dinyatakan selamat. Mereka diselamatkan oleh nelayan yang berada berhampiran lokasi nahas tersebut. Penolong dari Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul, mendapat maklumat mengenai satu pesawat yang terbakar.


“Seramai enam orang berjaya diselamatkan dengan perahu nelayan yang berada di situ. “Anggota penyelamat bergegas ke sana dan mereka memasuki kawasan dengan menggunakan bot,” katanya.

Pesawat pengangkut TUDM CN235 yang berpangkalan di PU Subang ini, membuat pendaratan darurat berhampiran dengan pantai Kuala Selangor, 26/02/2016, pada pukul 8.50 pagi.  (Bharian|JKGR)

1 komentar:

  1. Itu mah sengaja di ceburkan ke sungai untuk membuat kesan bahwa cn235 indonesia ndak bagus, pertanyaan nya apakah malaysia bisa tenang kalau industri indonesia berjaya. Itu bisa saja konspirasi tapi konspirasi yg dangkal. Seharus nya konspirasi nya bunuh itu tentara2 dungu malaysia dg menabrak kan cn235 ke gunung ato jatuh kan di hutan, baru bisa mengurangi kepercayaan akan kehandalan cn235 indonesia.......he he he

    BalasHapus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...